[1] حضرت آیتاللهالعظمی سید علی خامنهای (مدظلهالعالی)، بیانات، (برگرفته از سایت www.khamenei.ir).
[2] الوانی، سید مهدی (1374)، مدیریت عمومی، تهران: انتشارات مروارید.
[3] اعرابی، سید محمد و دیگران (1385)، مدل اندازهگیری بهرهوری مبتنی بر برنامهریزی سازمان، مطالعه موردی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
[4] امامی میبدی، علی (1384)، اصول اندازهگیری کارایی و بهرهوری (علمی-کاربردی)، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
[5] پیدایی، میر مهرداد و نوری، فیروز (1389)، آسیبشناسی آموزش کارکنان در سازمانها، انتشارات سیمای دانش، چاپ اول.
[6] جزنی، نسرین (1378)، مدیریت منابع انسانی، انتشارات نشر نی.
[7] جمعی از نویسندگان (1389)، راهنمای نحوه تدوین استاندارد آموزش مهارت محور، معاونت آموزش دفتر طرح و برنامههای درسی، کرج: مرکز تربیت مربی.
[8] رستمی محمود (1378)، فرهنگ واژههای نظامی تهران: چاپخانه ارتش.
[9] شاملو، رضا، شریفان، سید اسماعیل (1397)، «تبیین نقاط قوت و ضعف تربیت و آموزش نیروهای مسلح ج.ا.ایران در حوزه کاربردی و مهارتی و ارائه راهکارها»، همایش مهارت محوری در آموزش کارکنان نیروهای مسلح، تهران: دانشگاه عالی دفاع ملی، دی، ص 25-1.
[10] شکیبا راد، علی و اکبری، حسین (1398)، آسیبشناسی آموزش مهارت محور در هیئتهای نظامی آموزشی تجهیزات یگانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علوم و فنون نظامی، 15(50)، زمستان، ص 86-67.
[11] قاضیزاده فرد، سید ضیاءالدین و نادری خورشیدی، علیرضا و احمدوند، علیمحمد احمدوند و جلالی کوتنایی، فیضالله (1394)، فصلنامه راهبرد دفاعی.
[12] کریمی، منیژه (1378). ضرورت توسعه آموزشهای فنی و حرفهای بر اساس نیاز بازار کار، هفتهنامه بازار کار، سال هشتم، (402).
[13] گارنیه، آر. ام و بریگز، لسلی جی و ویگر، والتر دبلیو (1374)، اصول طراحی آموزشی، ترجمه خدیجه علیآبادی، تهران: نشر دانا.
[14] نفیسی، عبدالحسین (1381)، بررسی نارساییهای ارتباط نظامهای آموزشوپرورش و بازار کار و ارائه راهحلهای اصلاح، تهران: وزارت آموزشوپرورش.
[15]. Alexanderia. (2003). Career counseling for human development: An International perspective. The Career Development Quarterly. Jun.Vol.51, Iss.4;p.306.
[16] سایت اینترنتی آریا داناک، (1399)؛ آموزش مهارت محور و اهداف آن، قابلدسترسی در:
WWW.ARYADANC.COM .