اجتهادی، مصطفی، و داودی، رسول. (1386). آسیبشناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامههای پنجساله توسعه بخش آموزش عالی بهمنظور ارائه راهبردهای مناسب. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، 15، 3-13.
                                                                                                                بخشی، وحدت. (1399). شناسایی چالشها و موانع آموزشهای ضمنخدمت فرهنگیان استان آذربایجان شرقی. در کنفرانس بینالمللی نوین در روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و آموزشی (ص. 8). تفلیس، گرجستان: آکادمی بینالمللی علوم و مطالعات گرجستان.
                                                                                                                بیانات مقام معظم رهبری. (1372، 19 بهمن). دیدار فرماندهان و کارکنان کل نیروهای مسلح، روز نیروی هوایی.
                                                                                                                تفرشی، سیدمحمد، منظری توکلی، حمداله، و سلاجقه، سنجر. (1401). شناسایی موانع و چالشهای اجرای برنامهریزی استراتژیک در نظام آموزش عالی و اثر آن بر نوآوری سازمانی. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 7(2)، 100-115.
                                                                                                                شمسمورکانی، غلامرضا، صفایی موحد، سعید، و فاطمی صفت، علی. (1394). آسیبشناسی فعالیتهای آموزش و بهسازی منابع انسانی بر اساس مدل سهشاخکی (مورد مطالعه: صنایع الکترونیکی فجر). فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 7، 71-100.
                                                                                                                جاویدان، لیدا، و جوادیفر، محدثه. (1394). تأثیر تکنولوژی آموزشی در آموزش و یادگیری دانشآموزان. در دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی (ص. 700). دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان.
                                                                                                                فتوت، اکرم، ظهورپرونده، وجیهه، فتوت، اعظم، و خسرویان، نوین. (1401). بررسی اثربخشی دورههای آموزشی ضمنخدمت بر کارایی کارکنان اداره پزشکی قانونی خراسان رضوی با درنظر گرفتن متغیر میانجی سبکهای رهبری. مجله پزشکی قانونی ایران، 28(2)، 92-103.
                                                                                                                شهدادیپور، راشد. (1398). آسیبشناسی نظام آموزشی کشور ایران. در 
دومین کنفرانس ملی پژوهشهای حرفهای در روانشناسی و مشاوره، رویکرد دستاورهای نوین در علوم تربیتی و رفتاری «از نگاه معلم»، میناب. بازیابی از 
https://civilica.com/doc/1020073
غمیلو، حسن، و مهدی، علی. (1397). آسیبشناسی سامانه و برنامه آموزش مدیران دولتی با استفاده از مدل FPSS. نشریه مدیریت دولتی، 1، 1-20.
                                                                                                                ضابطپور کردی، حسین، امین بیدختی، علیاکبر، رضایی، علیمحمد، و صالحی عمران، ابراهیم. (1398). شناسایی و اولویتبندی موانع و چالشهای اجرای خطمشیهای آموزش عالی در ایران. جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 6(13)، 203-230.
                                                                                                                خلیلی، احمدرضا، و محمدحسینی، محمد. (1393). آسیبشناسی آموزشهای سازمانی گروه صنایع شهید باقری با استفاده از الگوی FPSS. در سومین همایش آسیبشناسی آموزشهای سازمانی با رویکرد کاربردی مبتنی بر تجربیات اجرایی در سازمانها.
                                                                                                                فرهادی، علی، و خیراندیش، مهدی. (1397). آسیبشناسی نظام آموزشی در دانشگاههای سازمانی (مورد مطالعه: یکی از دانشگاههای نیروهای مسلح). فصلنامه آموزش در علوم انتظامی، 5(17)، 161.
                                                                                                                صمدی، معصومه. (1400). تبیین چالشهای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس روش فراترکیب. فصلنامه سیاستگذاری عمومی، 7(4)، 323.
                                                                                                                رنگریز، حسن، خیراندیش، مهدی، و لطیفی جلیسه، سلیمه. (1397). بررسی موانع اجرای خطمشیهای عمومی در سازمانهای دولتی با استفاده از روش فراترکیب. فصلنامه علمی-پژوهشی سیاستگذاری عمومی، 4(1)، 123-138.
                                                                                                                ضابطپور کردی، حسین، امین بیدختی، علیاکبر، رضایی، علیمحمد، و صالحی عمران، ابراهیم. (1397). مطالعه عوامل مؤثر و زمینهساز اجرای خطمشیهای آموزش عالی در ایران. فصلنامه علمی-پژوهشی آموزش عالی ایران، 10(2)، 21-46.
                                                                                                                قجری، ناصر، مزیدی، محمد، و شمشیری، بابک. (1399). واکاوی و فهم اهم چالشها و موانع علمی پیشرو در تحقق سند تحول بنیادی با تمرکز بر زیرنظامهای اصلی آن. مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای برنامه درسی، 10(1)، 1-33.
                                                                                                                معاونت آموزش آجا. (1371). نظام آموزشی آجا (جلد اول).
                                                                                                                معاونت تربیت و آموزش آجا. (1394).  نظام جامع تربیت و آموزش آجا.
                                                                                                                معروفی، یحیی، و همکاران. (1386). ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی؛ بررسی برخی دیدگاهها. فصلنامه مطالعات برنامهدرسی، 5، 81-112.
                                                                                                                محمدی، محسن، قاسمزاده علیشاهی، ابوالفضل، یاری حاج عطالو، جهانگیر، و طالبی، بهنام. (1403). شناسایی موانع و چالشهای رهبری آموزشی در مدارس ابتدایی. نشریه پژوهش و نوآوری در تربیت و توسعه، 4(1)، 22-42.
                                                                                                                موسوی خطیر، سیدجلال، عقیلی، سیدرمضان، و حسینی، سیدمقداد. (1403). کیفیتبخشی به دانشگاه فرهنگیان: شناسایی موانع و چالشها. نشریه نظریه و عمل در تربیت معلمان، 10(17)، 244-263.
                                                                                                                یزدانی، فریدون. (1397). شناسایی چالشهای پیشروی برنامهریزی برای هوشمندسازی مدارس غیرانتفاعی شهر همدان. دوفصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، 7()، 13-14.
                                                                                                                Abumandour, E.-S. T. (2022). Applying e-learning system for engineering education – challenges and obstacles. Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, 15(2), 150–169.
                                                                                                                Barnard, R. W., & Henn, R. H. (2023). Overcoming learning obstacles: Strategies for supporting students with diverse needs. Open Access Library Journal, 10, 1–14.
                                                                                                                Fauzi, I., & Khusuma, I. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 pandemic condition. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 7–58.
                                                                                                                Gray, C. S. (1990). The definitions and assumptions of deterrence: Questions of theory and practice. Journal of Strategic Studies, 13(4), 1–18.
                                                                                                                Harmer, C. (2016). The strategic impact of the S-300 in Iran. Institute for the Study of War.
                                                                                                                Hinote, C. (2015). Russia’s sale of the S-300 to Iran will shift military balance. Newsweek.
                                                                                                                Le Roux, R. (2016). Key success factors for strategy implementation in Latin America. Journal of Business Research, 61(6), 590–598.
                                                                                                                Rasmitadila, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 90–109.