آذر، خدیجه و سلیمانی، توران.(1399). بررسی وضعیت برنامه جانشینپروری مدیران دانشگاه(مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل). دو ماهنامه علمی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 10(6)، 525-516.
آرمان، مانی و خسروی، محبوبه.(1392). اعتبارسنجی الگوی آموزش نیروی انسانی با رویکرد شایستگی، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 23(71)،73-49.
بوربورجعفری، مریم و احمدوند، سهراب.(1398). جانشینپروری مقدمه جانشینسازی، کنفرانس جهانی در زمینه مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم انسانی در آغاز هزاره سوم، تهران.
پازارگادی، مهرنوش؛ پیروی، حبیباله؛ پورخوشبخت، یوسف؛ علوی مجد، حمید و عزیزی، فریدون.(1381). ارائه الگویی برای اعتباربخشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی،(4)، 33-24.
تابلی، حمید؛ نوبری آیدیشه، سمیه؛ نیک پور، امین و چمنی فرد، راحله.(1398). بررسی میزان اجرای نظام جانشینپروری و تعیین رابطه آن با رضایت شغلی کارکنان در سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمان. فصلنامه مدیریت بهرهوری، 7،(28)، 182-165.
جاتیندر، گوپتا و سوشیل، شارما.(1390). خلق سازمانهای دانشمحور(ترجمه عباس منوریان). تهران، سازمان مدیریت صنعتی.
جوانمرد، حبیب اله و سخایی فاطمه .(1398). رابطهی مهارتهای فردی، یادگیری سازمانی و نوآوری و عملکرد سازمانی، در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی، فصلنامهی بصیرت16 ،(42)، 81-96.
حاجی پور، بهمن و کرد، مرتضی .(1390). اثرات پیمانهای راهبردی بر روابط بین یادگیری سازمانی،نوآوری وعملکرد مالی شرکت. مطالغات مدیریت بهبود و تحول،( 64)،
حسینی، سیداکبر و محمد داوودی، امیر حسین.(1397). رابطه تعارض سازنده با یادگیری تیمی در کارآموزان آموزش فنی و حرفه ای. پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال، تهران.
خانعلیزاده، رقیه؛ کردنائیچ، اسداله؛ فانی، علی اصغر و مشبکی،اصغر.(1398). رابطه بین توانمندی سازمانی و یادگیری سازمانی در دانشگاه تربیت مدرس. پژوهش نامهی مدیریت تحوّ ل،2(3)، 20-45.
خوارزمی، امید علی؛ بیگی نصرابادی، فاطمه و جوهری، لیلا.(1398). بررسی تحلیلی شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب پیاده سازی نظام جانشین پروری در شهرداری مشهد، فصلنامه مطالعات مدیریت شهری، 8، 28-15.
دلاور، علی.(1393). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران: نشر ویرایش.
ذاکری، محمد؛ فقیهی، ابوالحسن و دانشفرد، کرم الله.(1398). تبیین الگوی جانشینپروری مدیران با بهرهگیری از داستان خلیفه اللهی آدم(ع) بر اساس اندیشه تفسیری آیت الله جوادی آملی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی، 23 (1)، 64-41.
رستگار، احمد؛ صیف، محمدحسن؛ کامیاب کلانتری، رویا و طالبی، سعید.( 1395). ارائه مدل علی پیشبینی یادگیری سازمانی بر اساس عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی در میان کارکنان اداره ورزش و جوانان استان فارس. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 6(11)،40-29.
زین الدینی بیدمشکی، زهره؛ عدلی، فریبا و وزیری، مژده.( 1398). مقایسه وضعیت موجود جانشینپروری و مدیریت استعداد با وضعیت مطلوب آن در نظام آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 20(72)،72-51.
شریفی، اصغر.(1398). بررسی رابطهی میان یادگیری سازمانی و بکارگیری فنّاوریهای ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار. فصلنامهی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1(2)، 22-1.
شهابی، مریم و جلیلیان، حمید.( 1390). بررسی روابط میان اینرسی دانش، یادگیری سازمانی ونوآوری سازمانی. فصلنامهی علمی – پژوهشی مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 2(8)، 137-158.
طوطیان، صدیقه؛ اصغری، حرمت و رستمی،مهدی.(1399). ارائه مدل موانع جانشینپروری با رویکرد آمیخته در ستاد فرماندهی ناجا. نشریه علمی پژوهشی دانشهای انتظامی، 22(2)،157-195.
فتاح، ناظم .(1398). رابطهی بین هوش هیجانی مدیران و یادگیری سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی فصلنامهی مشاورهی شغلی و سازمانی، 2(5)، 115-137.
فتحی، رقیه.(1398). یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده، ماهنامهی اقتصادی، اجتماعی کارو جامعه، 122، 38-47.
فقیهی ، ابوالحسن و ذاکری، محمد.( 1393). آسیب شناسی استقرار جانشین پروری مدیران درسازمانهای دولتی ایران، فصلنامه رسالت مدیریت دولتی، 5(15و16)، 15-24.
قربانی زاده، وجه الله.(1397). یادگیری سازمانی وسازمان یادگیرنده با نگرشی بر مدیریت دانش. نشر بازتاب. تهران.
مسعودی ندوشن، عصمت و جوان شرق، حسن.(1394). یادگیری سازمانی و استراتژی ایجاد سازمان یادگیرنده ، فصلنامهی مدیریت فردا، 3(9و10)، 69-76.
ملکی محمودآبادی، محمدجواد و شادنوش، نصرت اله.(1395). تعیین عوامل سازنده و ارائه مدل سازمان جانشین پرور (مورد مطالعه: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران)، نشریه خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 7(24)، 75-67.
مهرتک، محمد؛ حبیب زاده، شهرام؛ وطن خواه، سودابه؛ جعفری عوری، مهدی؛ دلگشایی، بهرام و آذری، آرزو.(1395). تحلیل شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب جانشین پروری: مطالعه موردی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فصلنامه مدیریت سلامت، 19(63)، 91-100.
میرزایی، مژگان و یعقوبیپور، علی.(1397). بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و جانشینپروری با نقش میانجی بلوغ سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و حسابرسی پویا، تهران
ناظم، فتاح .(1397). یادگیری سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 3(4)، 23-11.
نجفبیگی، رضا .(1398). مدیریت تغییر : نگاهی به نظام اداری ایران، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
نیلی پور طباطبایی، سید اکبر؛ تقسیمی، جمشید و فاطمی، طیبه.(1397). ارائه مدل مدیریت دانش با رویکرد قابلیت یادگیری سازمانی(مطالعه موردی: شهرداری اصفهان)، فصلنامه دانش شناسی(علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، 10(40). 15-27.
Abdul Kohar, U.H .( 2020 ). The cultivation of organizational innovation amongst malaysian bumiputera (indigenous) ict-based small firms. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 40, 358 – 363.
Agarwal, M. and Sharma, A.(2018). Relationship of workplace factors and job involvement of healthcare employees with quality of patient care in teaching and non-teaching hospitals. Psychological Study, 55(4), 374–385.
Argyris, Ch. and Schon, D.A.(1978). Organizational learning: a theory of action perspective. Addison-Wesley Publishing Company.
Blanch, A. and Aluja A.(2020). Job involvement in a career transition from university to employment. Learning and Individual Differences, 20(3), 237–241.
Boon, K .(2017). HRM and TQM: Association with job involvement. Personnel Review, 36(6, 939-962.
Bourne, L .(2018). Gestión De Stakeholders: Gestión de Grupos de Interés. Bogotá: Ediciones Ciones EAN.
Camisón, C. and López, A.V.(2011). Non-technical Innovation: organizational memory and learning capabilities as antecedent factors with effects on sustained competitive advantage. Industrial Marketing Management, 40(8), 1294–1304.
Cheng, C.H.(2011). A study of critical factors of the job involvement for hotel employees—taking hotels in taiwan as an example. International Journal of Hospitality Management, 30(4), 990– 996.
Damanpour, F. and Evan, W. M .(2014). Organizational innovation and performance: the problem of “organizational lag”. Administrative Science Quarterly, 29, 392–409.
Duarte Aponte, S. P. and Castañeda Zapatab, D.L. (2013). A model of organizational learning in practiceun modelo de aprendizaje organizacional en la prácticaum modelo de aprendizagem organizativo na prática. Estudios Gerenciales, 29(129), 439-444.
Dutton, J. E., and Dukerich, J. M .(2019). Keeping an eye on the mirror: the role of image and identity in organizational adaptation. Academy of Management Journal, 34, 517–554.
Elankumaran, S.(2020). Personality, organizationnal climate and job involvement: an empirical study. Journal of Human Values, 10(2), 117-130.
Elloy, et al.(2015 ). Multidimensional Mapping of The Correlates of Job Involvement, Canadian Journal of Behavioral Sciences, 27, 79–91.
Estedadi, E., Shah Hoseini, R. and Hamidi , K.(2020). The importance of succession planning in organizations, Advanced Social Humanities and Management, 2(3) ,41-47.
Garcia, V.J , M .(2016). Strategic factors and barriers for promoting educational organizational learning. Teaching and Teacher Education, 22, 478-502.
Gay, M., and Sims, D. M.(2019). Building Tomorrow's talent: a practitioner's guide to talent management and succession planning. Bloomington, Ind: AuthorHouse.
Ghoneim, S. and Mohamed M.(2014). Accreditation models in teacher education: the cases of united states, australia and india. International Journal of Education and Research, 2( 3), 1-12.
Goldman, C.(2020). Structure, culture, and agency: examining succession planning in california state university (csu) libraries. Journal of Liabrary Administration, 6(1),1-21
Hakanen , J.J. and Schaufeli, W.B.(2018). Do burnout and work engagement predict depressive symptoms and life satisfaction?a three-wave seven-year prospective study. Journal of Affective Disorders, 141, 415–424.
Haun, S, et al.(2019). Objective work–nonwork conflict: from incompatible demands to decreased work role performance, Journal of Vocational Behavior, 79, 578–587.
Javid Mehr, M., Maghool, A. and Nodehi, H, Binesh, M.(2017). Designing the organizational cultural model based on the grounded theory emphasizing on collaborative learning culture. Iranian Journal of Educational Sociology, 1(7),1-13.
Joo, B. and Shim, J .(2010). Psychological empowerment and organizational commitment: the moderating effect of organizational learning culture. Human Resource Development International, 13(4), 425–441.
Klein, M.F. and Salk, R.J.(2020). Presidential succession planning: a qualitative study in private higher education, Leadership and Organizational Studies, 20(3)), 335–345.
Krauss, J.A.(2019). Succession planning and talent management recommention to reduce workfore attrition and prepare for an aging pulation. Dissertation Submitted to The Wilmington University in Partial Fulfillment of The Requirement for The Degree of Doctor of Eduction.
Mandi, A. R.(2018). A case study exploring succession planning supported by quantitiayive analysis of governmental organizations in the kingdom of Bahrain. Dissertation Submitted to The George Washington University.
Marguard, M.(2012). Bulding The Learning Organization.2nd Edition.London.
McCarter, M.W., Wade-Benzoni, K.A., Fudge Kamal, D.K., Bang, H.M., Hyde, S.J. and Maredia, R.(2018). Models of intragroup conflict in management: a literature review. Journal of Economic Behavior and Organization, 178c, 925-946.
Mohammad,.H.S. and Pirzad, A.(2019). Survey of effects of succession planning factors on insurance industry case study: asia insurance co., Journal of Administrative Management, Education and Training (JAMET) ,ISSN: 1823-6049 , (12), Special Issue (6), 19-30 .
Ngcamu, B.S.(2019). Succession planning and leadership development in a faculty of health sciences. Global Journal of Health Science, 11(11), 101-108.
O,donuh, M .(2011). Using a knowledge management approach to support effective succession planning to civil service master, Dissertation Bubblin Institute of Technology.
Podsakoff, P., and MacKensi, S.(1998). The impact of organizational citizenship behavior on organizational performance: a review and suggestion for future research. Human Performance 10(2), 133–151.
Rasti, O.(2014). The need to review and update the curriculum and the head of the drill in the field of education of the secretary of geography. Proceedings of The National Conference on Resalat and The Role of The University of Farhangian in The Development of A Dedicated and Expert Teacher.
Routhieaux , Robert L.( 2019). Current trends and emerging best practices in succession planning, MN Council of Nonprofits Annual Conference, 1-16.
Tansley, C.(2011). What do we mean by the term “talent” in talent management?. Industrial and Commercial Training, 43(5), 266.
Tawfeeq Alqudah , M.(2020). The impact of education and training on the performance of the manpower in the ministry of education to increase the productivity, multi-knowledge. Electronic Comprehensive Journal for Education and Science Publications (MECSJ), ISSUE (29), 1-18.