احمدنیا آلاشتی، سیامک. (1374). تأثیر روشهای آموزش بر بهبود و کیفیت آموزشهای مدیریت در سازمان نظامی. تهران، پژوهشکده علوم انسانی دانشگاه امام حسین (ع).
امین زاده، رامین. (1388). فرآیند برنامه ریزی آموزش کارکنان. تهران، مجتمع آموزشی، پژوهشی، فرهنگی فراز پیشرو البرز کارا.
پروند، محمدحسن. (1369). مقدمات برنامهریزی آموزشی و دولتی. تهران: انتشارات صحیفه.
پورصادق، ناصر. (1384). رویکردهای ارزشیابی اثربخشی آموزش.، مجله تدبیر، 1607.
چیذری، محمد. (1376). برنامهریزی برای آموزش اثربخش. تهران: انتشارات دانشگاه تربیتمعلم.
خسروابادی، مهدی. (1387). بررسی عوامل مؤثر بر آموزشهای حفاظت اطلاعاتی افسران وظیفه آجا. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده علوم و فنون فارابی.
خلیلی شورینی، سیاوش. (1382). اصول و مبانی برنامه ریزی آموزشی. تهران: انتشارات یادواره کتاب.
خورشیدی، عباس . (1382). مدیریت و رهبری آموزشی. تهران: انتشارات بسترون.
داد، سهیلا. (1372)،. بررسی اثرات اجرایی برنامه آموزش ضمن خدمت کارکنان شرکت ملی نفت ایران و تأثیر آنها بر کارایی، موفقیت و رضایت شغلی آنان در سال 71 (پایاننامه). تهران، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران.
دسلر، گری . (1392). مبانی مدیریت(ترجمه داود مدنی). تهران: انتشارات مرکز پژوهشهای بازرگانی.
دسلر، گری.، (1378). مبانی مدیریت منابع انسانی. علی پارسائیان، سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ سوم.
رضائیان، علی. (1392). اصول مدیریت. تهران: انتشارات سمت.
عباسیان، عبدالحسین. (1385). اثربخشی دورههای آموزشی، مجله تدبیر، 1709.
علیزاده، حشمت. (1384). میزان تأثیر آموزشهای حین خدمت در ارتقاء عملیاتی کارکنان عملیات ساحفاجا. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده علوم و فنون فارابی.
عنایتی، لطفعلی. (1391). نقش تربیت و آموزش تخصصی حفاظت اطلاعاتی با رویکرد سامانهای در کارآمدی ساحفاجا. رساله دکتری، تهران: دانشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه داعا.
قائمی، نورعلی. (1384). بررسی کمی و کیفی آموزشهای حفاظتی ارائهشده در دانشگاههای آجا، پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده علوم و فنون فارابی.
مرادیان، محسن. (1389). مبانی نظری امنیت، تهران: دانشکده فارابی.
وحدانی اسدی، محمدرضا؛ نوروزی، داریوش؛ فردانش، هاشم؛
علی آبادی، خدیجه و باقری، خسرو. (1395). اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق،
فصلنامه روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 12(40)191-211.
Brown, A. (2021). The role of interactive teaching methods in today’s classroom. Journal of Modern Education Review, 11(4), 225-232.