اردلان، محمدرضا؛ قنبری، سیروس؛ بهشتی راد، رقیه و نویدی، پرویز. (1394). تأثیر سرمایه اجتماعی و مسئولیتپذیری اجتماعی بر تعهد سازمانی (مطالعه موردی کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5(10)، 109-132.
ایران نژاد، منیژه و قلتاش، عباس. (1401). چگونگی توجه به مسئولیتپذیری اجتماعی در آموزش و پرورش ایران وآلمان. دومین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت.
بیاتی صداقت، مهدیه؛ سرداری، احمد و یزدانی، ناصر. (1396). بررسی رابطهی بین ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری (مورد مطالعه: شرکت حمل و نقل مسافری رجاء). راهبردهای بازرگانی،11(4)، 90-74.
پورصفر، علی؛ رضائی، سجاد و سیاهکل محله، علیرضا. (1398). نقش میانجی مسئولیتهای اجتماعی در رابطه بین کارکردهای مربیگری (منتورینگ) و تعهد سازمانی در کارکنان بیمارستانی. تصویر سلامت، 10(4)، 299-287.
حاجیها، زهره و قربانی، ایوب. (1400). تاثیر مسئولیتپذیری اجتماعی بر رتبهبندی اعتباری شرکتها با توجه به نقش تعدیلی نوسان پایین به بالای بازده سهام. نشریه دانش حسابداری، 2(12)؛ 105-121.
خوانساری، زهرا و نیل فروشان، پریسا. (1399). رابطة مسئولیتهای اجتماعی با رضایت تحصیلی: نقش میانجی خودکارآمدی تصمیم گیری و انطباق پذیری مسیر شغلی و نقش تعدیل گری مقطع تحصیلی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 21(1)، 101-116.
زمی، آذین. (1392). بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی و رفتار شهروندی سازمانی در شرکت گاز شهر شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور شیراز.
رضایی، محمد و تشویق، فاطمه. (1392). بازخوانی سنجههای سرمایه فرهنگی. فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 2(1)، 9-35.
صادقی، امیر؛ مفتون، فرزانه؛ حائری مهریزی، علی اصغر و طاووسی، محمود. (1397). بررسی نقش تعدیل کنندگی خودکارآمدی بر رابطه رضایت شغلی و سالمت روان. پایش، 18(1)، 87-94.
کاظم پور، مرتضی؛ کاشانی پور، محمد؛ یزدی فر، حسن و حمیدی زاده، علی. (1399). چارچوبی برای رتبهبندی افشای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها. پژوهشهای حسابداری مالی،1(43)، 103-124.
کاظم پور، مرتضی و رحیمیان، نظام الدین. (1397). مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها: مفاهیم، ابعاد، نظریهها و مروری بر مدلهای آن. فصلنامه حسابداری و منافع اجتماعی، 8(4)، 152-174.
غلامی، الهام. (1399). تاثیر مسئولیتهای اجتماعی بر عملکرد سازمانی. رهیافتی در مدیریت بازرگانی، 1(2).
فرزینفر، زهره؛ سعیدا اردکانی، سعید و نادریبنی، محمود. (1395). تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی اعتماد و رضایت. مطالعات مدیریت گردشگری، 11(33)، 83-68.
قاسمی حسینآّبادی، فائزه. (1395). مسئولیت اجتماعی شرکتها و نحوه سنجش آن. دو ماهنامه مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، 1(2)، 43-54.
قدردان، احسان؛ مقدم،عبدالکریم؛ سلطانیان، چیمن و شاهمرادی، شهین. (1399). ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی با تاکید بر نقش سرمایه فکری. نشریه تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)، 45(12)، 71-88.
نوروزی، محمدرضا، محمدرضا؛ دانایی فرد، حسن؛ فانی، علی اصغر و حسن زاده، علیرضا. (1393). پردازش نظری مسئولیت اجتماعی بر مبنای نظریه داده بنیاد. نشریه علمی– پژوهشی بهبود مدیریت، 4 (26)،35-34 .
نیکومرام، هاشم. (1389). مسئولیت اجتماعی از دیدگاه اسلام. تهران، نشر راهیان، چاپ اول.
Abdel-Salam, Doaa M. et al. (2015). Job Satisfaction among Resident Doctors at Assiut University Hospitals. National Journal of Research in Community Medicine. 4(2), 167-180.
Aluchna, M. (2010). Corporate social responsibility of the top ten; examples taken from the Warsaw Stock Exchange. Social Responsibility Journal, 6(4), 611-626.
Branco, M. C. and Rodrigues, L. (2006). Corporate social responsibility and resource-based perspectives. Journal of Business Ethics, 69(2), 111–132.
Carrera, Letizia. (2022). Corporate social responsibility. A strategy for social and territorial sustainability.
International Journal of Corporate Social Responsibility,7(1),
DOI:
10.1186/s40991-022-00074-0
Carroll, Archie B. and Brown, Jill A. (2018). Corporate Social Responsibility: A Review of Current Concepts, Research, and Issues,
Corporate Social Responsibility, 39-69, DOI:
10.1108/S2514-175920180000002002
Daft, R. (2009). The New Era of Management. publication by Gostareh.
Devale,
Anish and Mahat, Shabnam. (2023). Corporate social responsibility, new challenges with new development, and new structural work management framework business development cycles.
Journal of Propulsion Technology, 44(4),1001-1015.
Del Baldo, M. (2018). CSR, Innovation And Human Resource Management: The Renaissance Of Olivetti’s Humanistic Management In Loccioni Group, Springer.
Farrington, T., Curran, R., Gori, K. and O’Gorman, K. D. (2017) . Corporate Social Responsibility: Reviewed, Rated, Revised. January International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(1), DOI:
10.1108/IJCHM-05-2015-0236.
Feng, M., Wang, X. and Glenn K. J. (2016). Corporate social responsibility and firm financial performance: Comparison analyses across industries and CSR categories.
American Journal of Business, DOI:
10.51430/IJIRP.2021.13.001.
Gao, Y. (2011). CSR in an emerging country: a content analysis of CSR reports of listed companies, Baltic Journal of Management, 6, 263-291.
Gyves, S. and O'Higgins, E. (2016). Corporate Social Responsibility: An Avenue For Sustainable Benefit For Society And The Firm?. Society And Business Review, 3(3), 207-223
Hirigoyen, Gerard and Poulain, Rehm. (2014). Relationships between Corporate Social Responsibility and Financial Performance: What is the Causality? Available at SSRN:
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2531631
Kitzmueller, Markus and Shimshack, Jay. (2012). Journal of Economic Literature, 50(1), 51-84.
Lamandi, I. (2017). Corporate Social Responsibility And Social Responsiveness In A Global Business Environment- A Comparative Theoretical Approach. Romanian Economic Journal, 10(23), 3-18.
Liang, H. and Renneboog, L. (2020). Corporate Social Responsibility and Sustainable Finance : A Review of the Literature. European Corporate Governance Institute - Finance Working Paper, No. 701. This paper will appear in the Oxford Research Encyclopedia of Economics and Finance., Available at SSRN:
https://ssrn.com/abstract=3698631
Mattila, M. (2017). Corporate Social Responsibility And Image In Organizations: For The Insiders Or The Outsiders?, Social Responsibility Journal, 5(4), 540-549.
McKinley, A. (2008). The Drivers and Performance of Corporate Environmental and Social Responsibility in the Canadian Mining Industry. A thesis submitted in fulfilment of the requirements for the degree of Master of Geography, University of Toronto.
Milton, J., Soares, L., Pasa, C. and Farache, F. (2014). Strategic Corporate Social Responsibility Management For Competitive Advantage. Brazilian Administration Review, 7(3), 294-309.
Min Wang, David Han; Chen, Pei-Hua; Kuang Yu, Tiffany Hui and Yi Hsiao, Chih. (2015).The effects of corporate social responsibility on brand equity and firm performance.
Journal of Business Research,
68(11), 2232-2236.
Molina, M.C. and Clemente, I.M. (2010). Elcomportamient of inancierodelas empresas socialmente responsables. Investigaciones Europeas de Direcciny Economya de la Empresa, 16(2), 15–25.
Muller, A. and Kolk, A.( 2010). Extrinsic and intrinsic drivers of corporate social performance: Evidence from foreign and domestic firms in Mexico. Journal of Management Studies, 47,1-26.
Newman, A.; Miao, Q.; Hofman, P.S. and Zhu, C.J. (2016). The Impact Of Socially Responsible Human Resource Management On Employees' Organizational Citizenship Behaviour: The Mediating Role Of Organizational Identification. The International Journal Of Human Resource Management, 27(4), 440-455.
Valmohammadi, Ch. (2014). Impact of corporate social responsibility practices on organizational performance: an ISO 26000 perspective,
Social Responsibility Journal, 10(3), 455-479.
https://doi.org/10.1108/SRJ-02-2013-0021.
Vázquez, D., GallardoLuis, J., Enrique, V. and Díaz, Á. M. C. (2019). Corporate Social Responsibility as an Antecedent of Innovation, Reputation, Performance, and Competitive Success: A Multiple Mediation Analysis, Sustainability11(20), 5614.
Wickert, Christopher. (2021). Corporate Social Responsibility Research in the Journal of Management Studies: A Shift from a Business-Centric to a Society-Centric Focus. Society for the Advancement of Management Studies and John Wiley & Sons, Ltd. S & P Global Market Intelligence ecgi 19 Download This Paper Open PDF in Browser Add Paper to My Library.