[1] برکووتیس، لئونارد، (1387). روانشناسی اجتماعی، ترجمه: عباس محمدی اصل و محمدحسین فرجاد، انتشارات اساطیر، تهران.
[2] بنیاسدی، ندا، (1389). «عوامل مؤثر بر افزایش فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئتعلمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و شهید باهنر کرمان»، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال سوم، شماره 3، ص 68-83.
[3] توسلی، غلامعباس، (1391) نظریههای جامعهشناسی، تهران، سمت.
[4] دادخواه، بهروز. محمدی، محمدعلی. پورناصری، شهناز. مظفری، ناصر. ادهم، داوود، (1387). «دیدگاههای اعضای هیئتعلمی دانشگاههای استان در مورد تحقیق و موانع تحقیق در این دانشگاهها در سال 1382»، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دوره هشتم، شماره اول، ص 37- 44.
[5] روشه، گی، (1391). جامعهشناسی تالکوت، ترجمه: عبدالحسین نیکگهر، نشر نی، تهران.
[6] ریترز، جورج، (1391). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، انتشارات علمی فرهنگی، تهران.
[7] ستار، آزیتا، (1377). «بررسی وضعیت تحقیقات در میان اعضاء هیئتعلمی دانشکدههای علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
[8] علاقهبند، علی، (1397). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، انتشارات روان، تهران.
[9] کریمی، افسانه، (1389). «موانع تحقیق از دیدگاه اعضای هیئتعلمی علوم پزشکی زاهدان»، مدیریت اطلاعات سلامت، دوره هفتم، شماره چهارم، زمستان.
[10] کریمی، یوسف، (1398). روانشناسی شخصیت، نشر ویرایش، تهران.
[11] کفاشی، مجید، (1387). «بررسی عوامل مؤثر بر میزان گرایش اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی به انجام فعالیتهای پژوهشی»، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، سال سوم، شماره چهارم، ص 87-111.
[12] کورکی، مسعود. محجوب، حسین. شیخ، نسرین، (1385). «بررسی عوامل مؤثر بر عدم گرایش به نگارش مقالات علمی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی همدان»، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی همدان، شماره 46، ص 59-63.
[13] مرادی، مجید، (1384). «بررسی شیوههای تشویق و ترغیب مدرسان و دانشجویان به امور پژوهشی»، طرح پژوهشی قم.
[14] Azarmi ,S .Aliyari ,S. Zareian ,A and Sharififar ,S. (2018). Research Barriers from the Viewpoints of Faculty Members of a Military University of Medical Sciences. J Arch Mil Med. 2018 June; 6(2):e66867
[15] Abbott, M. and Doucouliagos, H. (2004). “Research output of Australianuniversities”, Education Economics, 12 (3), 251-265.
[16] Brus ,W. Tuckman).1972). conduction and educational research.university printed in the U S A، p.l
[17] Daigle, S. L. and Jarmon, C. G. (1997). Building the campus infrastructure that really counts. Educom Review, 32 (4), 35.
[18] Dunn V, Crichton N, Roe B, Seers K, Williams K.(2016) Using research for practice: a UK experience of theBARRIERS Scale. J Adv Nurs 1998; 26(6): 1203-10Edu.2016;38(8):848-851
[19] Hamilton G. Two faces of nurse faculty: teacher and research، Journal of Advanced Nursing 2006; 11(2): 217-23.
[20] Jacobs, D. (2001) .Abibliometric study of the publication patterns ofscientists in South Africa 1992-96, withparticular reference to status and funding. Information Research 6(3).
[21] Jaiswal, V. (2015). Towards achieving teaching excellence in higher education. University News, 53(15), 13-19.
[22] Kala ,D .and Chaubey ,D.S. )2015 .(Attitude of Faculty Members towards Faculty Development Programs and their Perceived Outcomes Pacific Business Review InternationalVolume 8, Issue 2
[23] Lioyd T ,Phillips ,B.R,Aber,RC.)2004 .(factors that influence doctors participation in clinical research.Med Edu:38(8):848-851.
[24] Nemati Sh.and et al. (2019) .Study of Barriers to Research in Faculty Members of Guilan University of Medical Sciences in 2017: A Mixed Method.
[25] Palmar،E and rdman ,B.(2011) Psysical،mental،and social factor in predicting longevity thecer ontologist، vol 9(2،pt)،103-108.
[26] Pergamit M.Ranal janathan R.veum )1995 .(what is promotion؟Jurnal of the Association for communication Administration ،28(2)،pp.213-28.
[27] Sandro،G.and Tracy، M. Katrherinej، H. (2007) .Ehalles aggio،Estimated Deathy attribution to social factor American jurnal of public Health.August، 2011، vol.101 N108، 1456-1465.
[28] Smeby، J. C. and Try ,S.(2005) .Departmental Contxts and faculty research activity in Norwey، Reseach in Higher Education، 46 (6)، pp. 55-619.
[29] Solomon SS,TomSC,PichertJ.)2003 .(Impact of medical student research in the development of physician scientists. JInvestig Med. 51(3):149-150
[30] Imran Ghaffar Sulehri،I.G. and Muhammad Tariq،M.(2018) .Research output by the faculty members of the University of the Punjab. 2 No. 1 (2018): International Journal of Information Management Science (IJIMS):42-52