آقارضی، مصطفی. (1402). آسیبشناسی انتصاب نظام مدیران حرفهای در سازمانهای دولتی ایران. فصلنامه نظارت و بازرسی، 17(63)، 65-110.
اسدی، اسماعیل؛ کوشکی جهرمی, علیرضا؛ بانشی، عبادالله و صادقی، رضا. (1398). طراحی و تدوین الگوی شایستگی مدیران دولتی ایران، فصلنامه علمی مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، 3(10)، 197-226.
اسکندری، مجتبی و فرهی، علی. (1396). طراحی الگوی انتصاب منابع انسانی در یکی از سازمانهای نیروهای مسلح (فرماندهان و مدیران)، فصلنامه نظارت و بازرسی، 11(40)، 119-138.
اسماعیلی، سمیرا؛ اسدی، سعید و نورمحمدی، حمزه علی. (1396). اولویتبندی عوامل موثر بر انتصاب مدیران کتابخانههای دانشگاهی براساس فرایند تحلیل شبکه. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه، 52(2)، 13-32.
پیریایی، حسین و نیکنامی، مصطفی. (1396). ارائه مدلی برای بهبود نظام انتصاب وارتقای مدیران آموزش و پرورش. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 10(18)، 9-28.
تورجی، رشید؛ جباری اصل، صمد و ایزدپناه، نوروز. (1400). طراحی مدل انتصابات مدیران با تأکید بر مدیریت استعداد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 12(40)، 17-30.
تیرگیر، حشمتالله؛ نیکخواه، محمد و سعیدیان، نرگس. (1401). ارائه الگوی عملی بهبود انتخاب و انتصاب مدیران مدارس متوسطه کشور، فصلنامه علمی - پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، 14(2)، 33-54.
تیموری، نازنین؛ رنگریز، حسن؛ عبداللهی، بیژن و زینآبادی، حسنرضا. (1397). اولویتبندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 10(32)، 207-230.
حراقی، مسعود و درویشی، علی. (1398). ارائه مدل انتخاب مدیران حرفهای سازمانهای دولتی. مطالعات رفتار سازمانی، 8(4)، 51-85.
حسینی، میرزاحسن؛ رحمانی، زینالعابدین و حبیبی، فتانه. (1388). شناسایی و اولویتبندی شاخصهای تناسب شغل و شاغل در جذب نیروی انسانی متخصص. مدیریت توسعه و تحول، 1(3)، 25-34.
خدابنده، ناهید؛ محمدی، نبیاله؛ درودی، هما و منصوری، علی. (1397). مدلیابی چابکسازی منابع انسانی بر اساس رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد (مطالعه موردی). رهبری و مدیریت آموزشی، 12(45)، 87- 108.
داناییفرد، حسن. (1400). مدل شایستگی-ظرفیت-عملکرد: واکاوی پسایندهای مثبت و منفی «تجربهزدگی» در انتخاب مدیران. پژوهشهای مدیریت در ایران، 22(4)، 152-157.
دانش کیا، محمدحسین. (1396). اعمال شرایط احراز شغل گامی به سوی تمدن نوین اسلامی (با تأکید بر نامة امام علی (ع) به مالک اشتر). پژوهشنامة علوی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 8(2)، 99-122.
رنگریز، حسن؛ حسن پور، اکبر؛ عباسیان، حسین و عاطفه، سجاد. (1400). طراحی مدل مدیریت سرمایه انسانی در بخش دولتی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 13(4)، 115-156.
رونق، یوسف. (1387). طراحی شغل، طبقهبندی و ارزشیابی مشاغل، تهران: انتشارات فرمنش
رئیسی، عاطفه؛ محبی، سراجالدین و دانشفرد، کرماله. (1402). آسیب شناسی فرآیند انتصاب و ارتقاء کارکنان بانک رفاه کارگران استان تهران، پژوهشهای مدیریت راهبردی، 29(89)، 109-134.
طاهری، صادق؛ فرخی، نورعلی؛ برجعلی، احمد و عباسپور، عباس. (1396). تبیین نقش مولفههای فردی و سازمانی کارکنان به منظور تدوین مدل جهت ارتقاء و انتصاب به سمت مدیریتی میانی با تاکید بر شایستگی (مطالعه موردی: شرکت ملی نفت ایران). اندازهگیری تربیتی، 7(27)، 21-43.
طیبی رهنی، علی؛ محمدی مقدم، یوسف و علیپور درویشی، زهرا. (1400). شناسایی و اولویتبندی معیارهای شریک راهبردی شدن منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال (بهعنوان قطب پدافند غیرعامل کشور)، مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، 5(20)، 115- 140.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 5(2)، 151-198.
فرهادینژاد، محسن؛ لیلی دوست، فاطمه و حسانی، محسن. (۱۴۰۱). بررسی وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب نظام انتصاب در سازمانهای دولتی ایران. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، ۱۲(۲)، ۸۵-۱۱۰.
قاسمی، حمید. (1402). مرجع پژوهش، ویراست بیستم، تهران: اندیشه آرا.
کمالی، یحیی. (1397). روش شناسی تحلیل مضمون و کاربرد آن در مطالعات سیاستگذاری عمومی. سیاستگذاری عمومی، 4(2)، 189-208.
محمدی، عباس و تورانی، حیدر. (1401). الگوی شایستگی برای گزینش و انتصاب مدیران صف مدارس در تراز زیرنظام راهبری و مدیریت در سند تحول بنیادین. فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمانها، 11(1)، 155-182.
مرادی دمنه، غلامرضا. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر بهینهسازی شایستهسالاری در انتصاب مدیران ستاد آجا. فصلنامه علوم و فنون نظامی، 14(46)، 19-38.
موسوی، سیدعلی؛ محمدی، مهدی و صفیان، مهدی. (1399). طراحی مدل شایستگی مدیران دانشگاههای سازمانی. فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، 9(2)، 217-240.
میرین بابازادگان، سیدمهدی. (1398). تدوین الگو راهبردی توانمندسازی نیروی انسانی با رویکرد معادلات ساختاری (مطالعه موردی: سازمان گردشگری استان تهران). مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، 3(11)، 395-418.
نادری خورشیدی، علیرضا؛ نیکوکار، غلامحسین و کرمی، محسن. (1388). طراحی الگوی انتصاب مدیران. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 1(4)، 113-91.
یاوری، امیرحسین. (1391). مدیریت منابع انسانی. تهران: معاونت آموزش ناجا.
Braun, V. and Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. Retrived from: http://eprints.uwe.ac.uk/11735.
Ciziuniene, K., Vaiciute, K. and Batarliene, N. (2016). Research on competencies of human resources in transport sector: Lithuanian case study. Procedia Engineering, 134, 336-343.
Diaz-Fernandez, M., Pasamar-Reyes, S and Valle-Cabrer, R. (2017). Human capital and human resource management toachieve ambidextrous learning: A structuralperspective. Business Research Quarterly, 20, 63-77.
Erdoğan, P and Savaş, P. (2022). Investigating the selection process for initial English teacher education: Turkey. Teaching and Teacher Education, 110, 103581.
Given, L. M. (2008). the sage encyclopedia of qualitative Methods. Vol. 1-2, California: Sage.
Mashavira, N. Chipunza, C and Dzansi, D.Y. (2119). Managerial interpersonal competencies and the performance of family- and non-family-owned small and medium-sized enterprises in Zimbabwe and South Africa. SA Journal of Human Resource Management/SA Tydskrif vir Menslikehulpbronbestuur, 17(1), a1131. https://doi.org/ 1104112/sajhrm. v17i101131.
Mikhaylov, F., Julia, K and Eldar, S. (2014). Current tendencies of the development of service of human resources management. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 150, 330-335.
Nishimura, Adriana Z. F. C., Ana Moreira, Maria José Sousa and Manuel Au-Yong-Oliveira. (2021). Weaknesses in Motivation and in Establishing a Meritocratic System: A Portrait of the Portuguese Public Administration. Administrative Sciences, 11: 87. https://doi.org/ 10.3390/admsci11030087
Reining, N., Kauffeld, S and Herrmann, C. (2019). Students’ interactions: Using video data as a mean to identify competences addressed in learning factories. Procedia Manufacturing, 31, 1-7.
Simplice A. Asongu and Vanessa S. Tchamyou. (2018). Human Capital, Knowledge Creation, Knowledge Diffusion, Institutions and Economic Incentives: South Korea versus Africa, Journal of the Academy of Social Sciences · March 2119 DOI:10,1080/21582041,2018,1457170.
Yulius, Y. (2021). improving personnel performance at bandung staff and army command school (seskoad). Journal of Accounting and Finance Management, 2(2), 60-65.