]۱[ احمدوند، علیمحمد و حمیدرضا اشراق و علی کریمی خوزانی، (1391)، مدیریت بحرانهای اجتماعی (اعتصاب، تظاهرات اعتراضآمیز و ...)، با رویکرد پلیس جامعهمحور، توسعه سازمانی پلیس، شماره 40، ص 128-113.
]۲[ اشراقی، مهرداد (1392)، طراحی الگوی راهبردی فرماندهی و مدیریت انتظامی، مجموعه مقالههای همایش ملی فرماندهی و مدیریت انتظامی، چیستی، افقها و فرصتها، جلد اول.
]۳[ امیری، عبدالرضا، (1387)، بحرانهای طبیعی و نظم و امنیت اجتماعی، سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا.
]۴[ امیرکبیری، علیرضا،(1381)، مدیریت استراتژیک، تهران، نگاه دانش.
]۵[ آراسته خو، محمد، (1381)، نقد و نگرش بر فرهنگ اصطلاحات علمی- اجتماعی، ، چاپ سوم، تهران، چاپخش.
]۶[ حسینی، حسین، (1390)، مدیریت بحران (1)، تهران، معاونت تربیت و آموزش ناجا، چاپ سوم.
]۷[ خدمتی، ابوطالب، پیروز، علی آقا، شفیعی، عباس، (1390)، مدیریت علوی، تهران، پژوهشکده حوزه و دانشگاه.
]۸[ داداش تبار احمدی، کوروش، آزاده دل، رمضان علی، انعامی، ندا (1388)، فرماندهی و کنترل: تحلیلی بر دو رویکرد تصمیمگیری و رفتاری، مقالات سومین کنفرانس انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران.
]۹[ دادور، عبدا..، (1386)، نقش فناوری اطلاعات در مدیریت بحران، پایگاه مقالات مدیریت.
]۱۰[ دیوسالار، عبدالرسول،(1385)، راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول: فرماندهی و کنترل)، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، تهران، انس تک.
]۱۱[ رضاییان، علی، اصول مدیریت، (1389)، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، چاپ بیست و یکم.
]۱۲[ ریاضی، عبدالمجید (1388)، الگوی بومی تشخیص، تحلیل، تدبیر و تأثیر، مقالات سومین کنفرانس انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران.
]۱۳[ قاسمی، محمد؛ اشراقی، مهرداد؛ یاوری، علیرضا؛ یاوری، آرش(1392)، الگوی مرحله محور فرماندهی و کنترل در مدیریت بحرانهای انتظامی، پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، دوره سوم، شماره 23، پائیز.
]۱۴[ قربانی زاده، وجه ا.. (1388)، نقش C4I در لجستیک مدیریت بحران، سومین کنفرانس ملی انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران.
]۱۵[ کاوسی، اسماعیل، (بهار 1389)، مدیریت بحران، پژوهشنامه شماره 51، پژوهشکده استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تهران، کمیل.
]۱۶[ کنعانی، اکبر (1392)، نقش مرکز فرماندهی و کنترل ناجا در مدیریت بحرانهای اجتماعی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و فنون فارابی.
]۱۷[ کنعانی، اکبر، محمدی برزگر، جعفر (1397)، نقش مرکز فرماندهی و کنترل ناجا در مدیریت بحرانهای اجتماعی، فصلنامه پژوهشهاى مدیریت انتظامى/ سال سیزدهم، شماره چهارم، زمستان.
]۱۸[ مروى، محمدرضا؛ بخشنده، محمد وممیزاده، الیاس. (1393)، تهدیدات آینده و رهیافت نوین فرماندهى و کنترل، هشتمین کنفرانس ملى انجمن فرماندهى و کنترل (C4I) ایران، تهران، دانشگاه علوم و فنون هوایى شهید ستارى، آذرماه 13.
]۱۹[ مصطفی نژاد، حسن، (1389)، مدیریت بحران قومی با رویکرد انتظامی، تهران، زرد.
]۲۰[ ویزناند، پائول ام، (1391)، مدیریت سازمانهای پلیس، مترجم احسان خندق آبادی، دفتر تحقیقات کاربردی بازرسی کل ناجا.
]۲۱[ سهیلى، حمیدرضا؛ غضنفرى، مهدى و نادرى درشورى، وحید . (پاییز 1395 .(شناسایى چالشهاى قابلیتى توسعه سامانه فرماندهى و کنترل در نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى ایران. فصلنامه فرماندهى و کنترل، (1)1 ،(ص 41-62 ).
]۲۲[ علوى، سید حسین و مظلومى، على. (1390)، نقش و جایگاه فاوا در کنترل و فرماندهى اثربخش بر عملیات واکنش سریع، پنجمین اجلاس ملى فرماندهى و کنترل ایران، تهران.
[23] Ash, S.R. and Ross,(2004), D.K “Crisis management through the Lens of Epidemiology” , Business Horizons.
[24] Pigeon, L. (2002)" A Conceptual approach for military data fusion"; Submitted for the 7th International Command and Control Research and Technology Symposium; Quebec City, September.
[25] Reason, J.(1990), Human Error, Cambridge: Cambridge university Press.
[26] Tsang, A. (2000)" Military Doctrine in Crisis Management; the beverage contamination cases"; Business Horizons; September-October.
[27] Turner, B.A.(1978), Man-made Disasters, London : Wykeham.
[28] “Emergency Operation Centers (EOCs,2010 )”, www.davislogic.com.