]۱[ داودی. علی، رضایی. حمیدرضا، (1381)، توانمندسازی کارکنان، نشریه صنعت خودرو، شماره 60.
رحمانپور، لقمان، (1381)، توانمندسازی: مفاهیم، ساختار و راهکارها، توسعه مدیریت، شماره 41، شهریور صفحه 33 تا 38.
]۲[ سبزیکاران، اسماعیل، (1386)، بررسی رابطه ساختار سازمانی و توانمندسازی کارکنان در شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، راهنما دکتر رضا واعظی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی.
]۳[ سیدجوادین. سیدرضا، حیدری. حامد، شهباز مرادی. سعید، (1388)، بررسی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی انسانی در خدمات بررسی موردی در نظام بانکی، نشریه مدیریت دولتی، دوره یک، شماره 2، بهار و تابستان 1388، از صفحه 75 تا 88.
]۴[ میرزایی اهرنجانی. حسن، (1386)، مبانی فلسفی تئوری سازمان، سازمان مطالعه و تدوین کتب علومانسانی دانشگاهها (سمت).
]۵[ واعظی. رضا، سبزیکاران. اسماعیل، (1386)، کدام رویکرد در توانمندسازی کارکنان؟ نگرشی تلفیقی به تئوریهای توانمندسازی، پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، آذرماه 1386، تهران.
[6] Abou Elnaga, A., and Imran, A. (2014). The Impact of Employee Empowerment on Job Satisfaction Theoretical Study, American Journal of Research Communication, 2(1), 13-26.
[7] Aida Idris, Denise See, Paul Coughlan, (2018) "Employee empowerment and job satisfaction in urban Malaysia: Connecting the dots with context and organizational change management", Journal of Organizational Change Management, Vol. 31 Issue: 3, pp.697-711,
https://doi.org/10.1108/JOCM-04-2017-0155.
[8] Amichai, Yair, H.; Y.A.M. Katelyn and A. Samuel, 2008. "Assessment of Organizational Involvement Inimplementing Empowerment", Journal of computers in human behavior, No. 14, PP 34-49.
[9] Ann-Kathrin Hirzel, Michael Leyer, Jürgen Moormann, (2017) "The role of employee empowerment in the implementation of continuous improvement: Evidence from a case study of a financial services provider", International Journal of Operations & Production Management, Vol. 37 Issue: 10, pp.1563-1579,
https://doi.org/10.1108/IJOPM-12-2015-0780.
[10] Carly Webster. (2006). “An empirical analysis of the relationships between the interactive use of performance measurement systems, creativity and performance: the intervening role of psychological empowerment”, Monash University, EAA and AFAANZ conferences for their comments.
[11] Chang, Y. (2016), “High-performance work systems, joint impact of transformational leadership, an empowerment climate and organizational ambidexterity: cross level evidence”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 29 No. 3, pp. 424-444, doi: 10.1108/JOCM-09-2015-0150.
[12] Conger, Jay. A. & Kanoungo, Rabindra. N, (1988), “The Empowerment Process: integrating Theory and Practice”, Academy of management Review,.Vol.13.
[13] Daeho Kim, Chul Woo Moon, Jiseon Shin, (2018) "Linkages between empowering leadership and subjective well-being and work performance via perceived organizational and co-worker support", Leadership & Organization Development Journal,
https://doi.org/10.1108/LODJ-06-2017-0173.
[15] Haghighi, M.A., Tabarsa, G.A., and Kameli, B. (2014). Investigation the Relationship between Knowledge Management Processes and Empowerment of Human Resources. Global Journal of Management Studies and Researches, 1(2), 122-130.
[16] Harandi, M.J., and Motlagh, A.N. (2014). Studying the Relationship between Knowledge Management and Employee Empowerment, Case Study. Computer Research Center of Islamic Sciences, 2(3), 221-228.
[17] Joseph A. Allen, Nale Lehmann-W. And Stephanie J. Sands., (2016), Meetings as a positive boost? How and when meeting satisfaction impacts employee empowerment, Journal of Business Research, 75, p. 1-8.
[18] Khansharifan, A., Omran, M.S., and Askarzadeh, H. (2015). Investigating the Relationship between Knowledge Management and Employee Empowerment (Case study: Education Organization of Bojnourd City). MAGNT Research Report, 3(2), 502-512.
[19] Marjolein Caniëls, Carmen Neghina, Nico Schaetsaert, (2016), "Ambidexterity of em