اصغری صارم، علی؛ پناهی نیا، حسین و سعیدی، مهدی. (1400). تأثیر جذابیت برند کارفرمایی بر تمایل به ماندگاری کارکنان با نقش واسطه دلبستگی شغلی (مورد مطالعه؛ بانک ملت). فصلنامه علمی رهیافتی در مدیریت بازرگانی، 2(3)، 132-152.
افجه، سیدعلی اکبر و علیزادهفر، زهرا. (1396). رابطه ادراک برند کارفرما با نگرشهای شغلی کارکنان. فصلنامه مطالعات مـدیریت بهبود و تحول، 26 (84)، 73-95.
باباشاهی، جبار؛ حمیدیزاده، علی؛ محمدنژاد فدردی، منصوره و سیدامیری، نادر. (1396). برنـد کارفرمـا؛ راهبـردی نـوین در جـذب نیروهای خلاق تداعی معانی، تصویر سـازمان و تناسـب شـخص سـازمان در نقـش میـانجی. فصـلنامه اندیشـه مـدیریت راهبردی، 1(12)، 222-203.
بیات، الناز؛ شاهحسینی، محمدعلی؛ امیری، مجتبی و یزدانپناه، احمدعلی. (1399). ارائه مدل هویت سازمانی با رویکرد برندکارفرما؛ یک مطالعه کیفی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 12(1)، 73-106.
جمعهپور، شهربانو؛ خبیری، محمد؛ سجادی، نصراله؛ جاللی فراهانی، مجید. (1400). عوامل مؤثر بر برند کارفرمایی خارجی وزارت ورزش و جوانان ایران از منظر دانشجویان تربیت بدنی. فصلنامه علمی دانشگاه فنی و حرفهای، 18(2)، 165-184.
حاتمی، کیوان (1391). طراحی الگوی ارزش پیشنهادی کارفرما از دیدگاه نخبگان دانشجویی. دانشکده علوم اقتصادی و ادرای دانشگاه مازندران-بابلسر، پایان نامه کارشناسی ارشد.
حسنقلیپور، طهمورث؛ ملایری نوریجانی، عزیز محمد؛ باباشاهی، جبار و صادق وزیری، فراز ( 1394). تأملی بر جنبه انسـانی برنـد: بررسی تأثیر شخصیت برند سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران بر رضایت سرمایههای انسانی. فصلنامه بهبود مدیریت، 1(9)، 79-94.
حضوری، شیما؛ محمد اسمعیلی، ندا. (1401). عوامل تاثیرگذار بر تجربه متقاضیان استخدام. پژوهشهای مدیریت عمومی. 15(58)،261-288.
حقیقی، محمد؛ قارلقی، ابراهیم؛ و نیکبخت، فاطمه (1390). بررسی عوامل موثر بر برندسازی سالنهای نمایشگاههای بینالمللی (مورد مطالعه: نمایشگاه بینالمللی تهران). مدیریت بازرگانی، 3(9)، 71-90.
حمیدیانپور، فخریه؛ ضیایی بیده، علیرضا و سعید اردکانی، محمد. (1392). ارائه مدلی جهت بررسی پیامدهای ارزش ویژه برند کارفرما با استفاده از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 5(1)، 1-20.
حمیدیزاده، محمدرضا؛ کریمی علویجه، محمدرضا و رضایی، مرتضی. (1391). بررسی روابط ابعاد شخصیت برند و نقش تعدیلگری صفات اخلاقی. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(3)، 35-50.
حمیدیزاده، علی؛ باباشاهی، جبار و محمدنژاد فدردی، منصوره. (1395). شناسایی، اعتباریابی و رتبهبندی ابعاد جذابیتهای برند کارفرما (موردمطالعه: جویندگان کار در شهر قم). مدیریت فرهنگ سازمانی، 14(1)،301-321.
رحیمیان، اشرف. (1392). برند کارفرما؛ راهبرد نوین مدیریت سرمایههای انسانی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 5(2)، 125-150.
رضادوست، مهدی؛ ایرانی، حمیدرضا و حمیدیزاده، علی (1395). تأثیر برنـد کارفرمـا بـر نگهداشـت کارکنـان بـا در نظـر گـرفتن متغیرهای میانجی عجین شدن و رفتار شهروندی سازمانی. فصلنامه مدیریت برند، 8(4)، 65-94.
رضایی دولیتآبادی؛ خزائی پول، جواد؛ و امانی، مجتبی. (1392). تأثیر شخصیت برند بر وفاداری برند: بررسی نقش میانجی سازههای تأثیر، اعتماد و ترجیح برند. علوم مدیریت ایران، 8(1)، 73-88.
رعنایی کردشولی، حبیباله؛ ابراهیمی، ابوالقاسم و مباشری، علی اصغر. (1397). سنجش برنـد کارفرمـا. فصـلنامه علمـی مطالعـات مدیریت(بهبود و تحول)، 19(20)، 931-969.
سفیدگر، افروز و وظیفهدوست، حسین. (1399). تأثیر برند کارفرما و ابعاد آن بر رضایت شغلی کارکنان. فصلنامه مدیریت کسب وکار، 12(47)، 214-234.
عسگری، ناصر. (1397). نقش میانجی تفاخر سازمانی در تأثیر برند کارفرمایی بر عملکرد فروش. مـدیریت بازرگـانی، 2(10)، 399-420.
علیزادهثانی، محسن و نجات، سهیل. (1395). بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر تمایل استخدام نخبگان (مطالعۀ موردی: شرکتهای زیر مجموعۀ وزارت نفت). مدیریت بازرگانی، 8(1)، 225-228.
کردنائیج، اسداله و نجات، سهیل. (1397). تأثیر شهروندی شرکتی بر جذابیت و وفاداری به برند کارفرمـا (برنـد دانشـگاه مازنـدران). فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 2(8)، 133-113.
مزرعه، شیرین؛ شائمی برزکی، علی و صفری، علی. (1400). طراحی الگوی برندسازی کارفرما بر مبنای انتظارهای نیـروی انسـانی مستعد. مدیریت بازرگانی، 13(2)، 337-361.
مشبکی، اصغر و تقیزاده، امیرحسین. (1398). تأثیر برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند: نقش واسـطهای هویـت سـازمانی. فصـلنامه علمی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 93(28)، 63-91.
موتمنی، علیرضا و مرادی، هادی. (1391). تأثیر شخصیت نام تجاری و شهرت سازمان بر شکلگیری ارزش ویژه نام تجاری. پژوهشنامه بازرگانی، 16(63)، 169-192.
والافر، امیر؛ فیض، داود؛ زارعی، عظیماله و غلامی، محمود (1401). شناسایی و رتبهبنـدی پیشـایندهای توسـعه برنـد کارفرمـایی بـااستفاده از روش کیو (نمونهکاوی: دانشگاههای دفاعی). مطالعات منابع انسانی، 12(1)، 107-130.
Abiodun A. j., Adeyemi, K, S., Oyeniyi, O. and Olayiwola, A. O. (2015). Do reputation and image matter for recommendations and switching intentions in the telecommunications industry? Asia-Pacific Journal of Management Research and Innovation, 11(2), 134–142.
Adler, H. and Ghiselli, R. (2015). The importance of compensation and benefits on university students' perceptions of organizations as potential employers. Journal of Management and Strategy, 6(1), 1-9.
Ambler, T. and Barrow, S. (1996). The employer brand. Journal of Brand Management, 4)3(, 185-206.
Alnıaçık, E. and Alnıaçık, Ü. (2012). Identifying dimensions of attractiveness in employer branding: effects of age, gender, and current employment status. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 58, 1336-1343.
Anne-Mette S., Etty R. N. and Anja H. O. (2013). Employer branding: employer attractiveness and the use of social media. Journal of Product & Brand Management, 22(7), 473 – 483.
Arasanmi, C.N. and Krishna, A. (2019). Employer branding: perceived organisational support and employee retention – the mediating role of organisational commitment. Industrial and Commercial Training, 51(2). https://doi.org/10.1108/ICT-10-2018-0086.
Bakanauskiene, I., Bendaraviciene, R., Krikstolaitis, R. and Lydeka, Z. (2011). Discovering an employer branding: identifying dimensions of employer’s attractiveness in university. Management of Organizations: Systematic Research, 59, 7-22.
Berthon, P., Ewing, M. and Hah, L.L. (2005). Captivating company: dimensions of attractiveness in employer branding. International Journal of Advertising, 24(2), 151-172.
Brewer, A. and Zhao, J. (2010). The Impact of a Pathway College on Reputation and Brand Awareness for Its Afflicted University in Sydney. International Journal of Educational Management, 24(1), 34-47.
Christopher , N. and Aiswarya, K. (2019). Employer branding: perceived organisational support and employee retention – the mediating role of organisational commitment. Industrial and Commercial Training, 51(3), 214-227.
Collins, C.J. and Han, J. (2004). Exploring applicant pool quantity and quality: the effects of early recruitment practice strategies, corporate advertising, and firm reputation. Personnel Psychology, 57(3), 685-717.
Dell, D., Ainspan, N., Bodenderg, T., Troy, K. and Hickey, j. (2001). Engaging Employees through Your Brand. The Conference Board (Research Report 1288-01-RR (.
DelVecchio, D., Jarvis, C. B., R. R. and Dineen, B. R. (2007). Leveraging brand equity to attract human capital. Marketing Letters (property of Springer Science & Business Media B.V), 18(3), 149-164.
Ewing, M. T., Windisch, L. and F. J. Newton (2010). Corporate Reputation in the People’s Republic of China: A B2B Perspective. Industrial Marketing Management, 39(5), 728-736.
Fernandez-Lores, S., Gavilan, D., Avello, M. and Blasco, F. (2016). Affective commitment to the employer brand: Development and validation of a scale. BRQ Business Research Quarterly, 19, 40-54.
Freer, T. (2012). Social media gaming – a recipe for employer brand success. Strategic HR Review, 11(1), 13-17.
Gatzert, N., Schmit. J. T. and Kolb, A. (2015). Assessing the Risk of Insurance Reputation Risk. The Journal of Risk and Insurance. DOI: 10.1111/jori.12065.
Gomes, D. and Neves, J. (2011). Organizational attractiveness and prospective applicants' intentions to apply. Personnel Review, 40(6), 684-699.
Heavey, C., Halliday, S.V., Gilbert, D. and Murphy, E. (2011). Enhancing performance: bringing trust, commitment and motivation together in organisations. Journal of General Management, 36(3), 1-18.
Highhouse, S., Thornbury, E. E. and Little, I.S. (2007). Social-identity functions of attraction to organizations, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 103(1), 134-146.
Hult, G.T.M. (2011). Toward a theory of the boundary-spanning marketing organization and insights from 31 organization theories. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(4), 509-536.
Kapoor, V. (2010). Employer Branding: A Study of Its Relevance in India. The IUP Journal of Brand Management, 7(2), 51-75.
Keller, K.L. and Lehmann, D.R. (2006). Brands and branding: research findings and future priorities. Marketing Science, 25(6), 740-759.
Jiang, T. and Iles, P. (2011). Employer brand equity, organizational attractiveness and talent management in the Zhejiang private sector, China. Journal of Technology Management in China, 6(1), 97-110.
Lai, C. S., Chiu, C. J., Yang, C. F. and Pai, D. C. (2010). The effects of corporate social responsibility on brand performance: The mediating effect of industrial brand equity and corporate reputation. Journal of Business Ethics, 95(3), 457–469.
Lievens, F. (2007). Employer branding in the Belgian Army: the importance of instrumental and symbolic beliefs for potential applicants, actual applicants, and military employees. Human Resource Management, 46(1), 51-69.
Linn V. R. and Peter, K. (2014). Employer brand trust and affect: linking brand personality to employer brand attractiveness. European Journal of Marketing, 48(2), 218–236.
Louis, D. & Lombart, C. (2010). Impact of brand personality on three major relational consequences (trust, attachment, and commitment to the brand). Journal of Product & Brand Management, 19(2), 114-130.
Marcel, J. H., Martin G.M. and Willemijn, M. (2008). Effectiveness of corporate employment web sites how content and form influence intentions to apply. International Journal of Manpower, 29(8), 731-751.
Martin, G., Gollan, P.J. and Grigg, K. (2011). Is there a bigger and better future for employer branding? Facing up to innovation, corporate reputations and wicked problems in SHRM. International Journal of Human Resource Management, 22(17), 3618-3637.
McKnight, D.H. & Chervany, N.L. (2001). What trust means in E-Commerce customer relationships: An interdisciplinary conceptual typology. International Journal of E-commerce, 6(2), 35-59.
Mishra, S. and Kumar, S.P. (2019). E-recruitment and training comprehensiveness: untapped antecedents of employer branding.
Industrial and Commercial Training, https://doi.org/10.1108/ICT-12-2017-0106.
Mölk, A. and Auer, M. (2018). Designing brands and managing organizational politics: A qualitative case study of employer brand creation. European Management Journal, 36(4), 485-496.
Mukesh, B. and Damodar, S. (2013). Which Employees’ Values Matter Most in the Creation of Employer Branding? Journal of Marketing Development and Competitiveness, 7(1), 93-102.
Ong, L. D. (2011). Employer Branding and its Influence on Potential Job Applicants. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(9), 1088-1092.
O’Reilly, C.A. III, Chatman, J. and Caldwell, D. F. (1991). People and organizational culture: a profile comparison approach to assessing person-organization fit. Academy of Management Journal, 34(3), 487-516.
Renee B. K. and Monica Z. (2014). Chinese consumers brand loyalty for consumer products: importance of brand personality as major antecedent of brand loyalty. Asian Academy of Management Journal, 19(1), 1–15.
Sung, Y. and Kim, J. (2010). Effects of brand personality on brand trust and brand affect. Psychology & Marketing, 27(7), 639-661.
Tanwar, K. & Prasad, A. (2016). Exploring the Relationship between Employer Branding and Employee Retention. Global Business Review, 17(3S), 1–21.
Venkatesh, A.N. and Geetha, R. (2016). Conceptualizing a Strategic Business Model for Employer Branding and Talent Management. International Journal of Scientific Research, 4(1), 220-221.
Vercic, A. T. (2021). The impact of employee engagement, organisational support and employer branding on internal communication satisfaction. Public Relations Review, 47(1), 21-34.
Walsh, G., Dinnie, K. and Wiedmann, K. (2006). How Do Corporate Reputation and Customer Satisfaction Impact Customer Defection. Journal of Services Marketing, 20(6), 412-420.
Yongjun S., Jooyoung K. and Jong-Hyuok J. (2009). The Predictive Roles of Brand Personality on Brand Trust and Brand Affect: A Study of Korean Consumers. Journal of International Consumer Marketing, 22(1), 5-17.