ابیلی، خدایار؛ دارابی، مجید؛ پورکریمی، جواد؛ فرمهینی فراهانی، محسن. (1400). واکاوی شایستگیهای اعضای هیئت علمی دانشگاهها در تدریس با کیفیت. فصلنامه توسعه آموزش، 13(41)، 15-30
بهرامی، سیامک؛ سعید نژاد، حمیدرضا؛ ازک، محسن. (1402). مجموعه مقالات هشتمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی، 228-238
جوادیبورا، محمدعلی؛ ابراهیمزاده، ایرج؛ فرجاللهی، محمد؛ سرمدی، محمدرضا. (1393). ارزیابی کیفیت و مدلسازی خدمات آموزشی در دانشگاه پیام نور. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(1)، 23-38.
چراغی، حسین؛ دلاوری، رضا؛ ولیابیدگلی، محمد. (1402). پژوهشهای راهبردی ارتش، 2(6)، 70-93
خادمی، یوسف؛ سلیمانی، توران. (1398). بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش و تدریس اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل. فصلنامه پژوهش در تربیت معلم، 5، 127-139.
رستمی، رضا؛ محسنی، الهه. (1403). نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارتهای عملی دانشجویان در آموزشهای نظامی. توسعه فردی و تحول سازمانی، 2(3)، 45-60
صفری، محمدامین؛ کوشکیجهرمی، مریم؛ فروغی، عباس. (1398). کاربرد فناوریهای آموزشی در بهبود کیفیت یادگیری در آموزشهای نظامی. فصلنامه علوم و فنون نظامی، 15(47)، 89-110
عباسی، سمیه؛ حسینی، محمدعلی؛ رمضانی، سجاد. (1399). بررسی تأثیر فناوریهای آموزشی بر کیفیت تدریس در دانشگاههای علوم پزشکی ایران. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(39)، 45-58
عظیمی، سیدامین؛ زمانی، بیبی عشرت؛ سلیمانی، نسیم. (1395). بررسی کیفیت نظام ارزیابی عملکرد دانشجویان در آموزش مجازی ایران و روسیه. مجله پژوهشهای نوین در علوم تربیتی، 3(2)، 45-60.
قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش؛ رهگذر، حسن. (1388). طراحی الگوی ارزیابی عملکرد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شاخصهای تعالی سازمانی با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 101-116
کریمیان، زهرا؛ حسینی، محمدعلی؛ قورچیان، نادرقلی. (1398). شناسایی عوامل تبیینکننده کیفیت کارکردهای علمی در فضای دانشگاه مبتنی بر رویکرد ششمولفهای دانشپژوهی کلاسیک. فصلنامه توسعه آموزش، 12(36)، 25-40
محسنی، محمد؛ رحمانی، علی؛ کریمی، پرویز. (1398). تحلیل ابعاد مؤثر بر ارزیابی کیفیت آموزش در دانشگاههای نظامی ایران. فصلنامه پژوهشهای مدیریت آموزشی، 10(3)، 125-140.
محمدی، رضا؛ حسینی، علی؛ کریمی، محمد. (1398). آسیبشناسی نظام ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش (مطالعه موردی دانشگاه افسری امام علی(ع)). فصلنامه علوم و فنون نظامی، 15(48)، 45-62.
Brown, T., Wilson, K., & Clark, D. (2017). Applying the Baldrige Framework to Military Education: A Case Study. Quality Assurance in Education, 25(3), 210-225.
Chen, L., & Liu, X. (2017). The Role of E-learning in Enhancing Teaching Quality in Chinese Universities. Educational Technology & Society, 20(2), 98-112.
Clark, D. (2020). Assessing military education: Challenges and opportunities. Journal of Military Learning, 8(2), 88-103. https://doi.org/10.1080/21650799.2020.1756103
Clark, D., & Anderson, T. (2019). Integrating Problem-Based Learning in Military Training Programs. Journal of Advanced Military Studies, 7(2), 77-92.
Cohen, S., & Miller, R. (2021). Balancing Tradition and Innovation: Organizational Culture in Military Academies. International Journal of Educational Management, 35(4), 655-670.
Depoo, L. (2023). The role of quality assessment in higher education and its impact on student performance and interest in studies. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 11(4), 1–20.
Garcia, P., et al. (2019). The Role of Faculty-Student Interaction in Improving Educational Quality in South American Universities. Journal of Educational Management, 32(4), 178-195.
Garcia, P., et al. (2021). Military Education in the Digital Age. Springer.
Haas, T., et al. (2018). The Impact of Modern Technologies on Teaching Quality in European Universities. Educational Innovations Journal, 15(4), 203-220.
Hair, J. F., et al. (2019). Multivariate Data Analysis. Pearson.
Hopper, A., & Martin, S. (2021). Understanding the unique context of military education evaluation. Military Education Review, 14(1), 45-59. https://doi.org/10.1080/17502761.2021.1823057
Jones, A. (2019). Military education and training effectiveness: A comprehensive review. Defense Studies Journal, 15(3), 210-225. https://doi.org/10.1080/14702436.2019.1589102
Khan, S., & Alam, M. (2017). Outcome-Based Quality Assessment Framework for Higher Education. arXiv preprint arXiv:1703.06063
Kim, J., Lee, S., & Park, H. (2022). Developing a tailored quality assessment model for military academies. International Journal of Defense Education, 9(3), 210-227. https://doi.org/10.1080/17502761.2022.1934567
King, J., & Robinson, L. (2023). Adapting quality management frameworks for military higher education. Journal of Defense Education, 15(2), 134-150. https://doi.org/10.1080/17502761.2023.2045891
Lee, C., Wang, Y., & Chen, L. (2023). Innovations in military training and implications for quality assessment. Journal of Security and Defense Education, 13(1), 56-72. https://doi.org/10.1080/21650799.2023.2001234
Levy, R., & Miller, C. (2021). The Importance of Cultural Sensitivity in Higher Education Teaching. International Journal of Pedagogical Studies, 28(1), 55-72.
Marques, L., et al. (2019). The Effect of Student Engagement on Academic Success in European Universities. European Journal of Higher Education, 36(3), 125-140.
Mohammadi, S., Ahmadi, R., & Ebrahimi, M. (2022). Challenges of educational quality in military universities: A case study. Journal of Defense and Security Studies, 10(1), 45-61. https://doi.org/10.1016/j.jdss.2021.12.004
NATO. (2020). Standardization Agreement on Military Training.
Ogunleye, B., Zakariyyah, K. I., Ajao, O., Olayinka, O., & Sharma, H. (2024). Higher education assessment practice in the era of generative AI tools. arXiv preprint arXiv:2404.01036
Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40.
Parker, L., Thompson, R., & Nguyen, T. (2021). Developing tailored educational models for military academies. International Journal of Military Education, 7(2), 133-149. https://doi.org/10.1080/17502761.2021.1876543
Raza, H., Ahmed, M., & Ali, A. (2015). Quality Assessment in Higher Education. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 50, 1–5
Smith, J., & Johnson, M. (2023). Enhancing military education quality through modern evaluation frameworks. Journal of Security and Defense Education, 12(1), 25-40. https://doi.org/10.1080/21650799.2023.1892345
Smith, J., & Johnson, R. (2018). Evaluating the Impact of Active Learning Strategies on Teaching Quality in American Universities. Journal of Higher Education Research, 45(3), 120-135.
Smith, J., & Johnson, R. (2018). Journal of Military Education, 12(3), 45-60.
Stufflebeam, D. (2003). The CIPP Model for Evaluation. Journal of Educational Evaluation, 41(2), 120-140.
Thompson, E. (2023). Evaluating effectiveness of theoretical and practical training in military academies. International Journal of Military Science, 17(1), 22-37. https://doi.org/10.1080/17502761.2023.2056789
Williams, J., Davis, R., & Thompson, L. (2019). Innovative Teaching Strategies in Military Education: Enhancing Operational Readiness. Journal of Military Training and Development, 15(2), 78-95.
Wright, K., Baker, M., & Collins, D. (2020). Unique challenges in military education: Aligning academic and operational goals. Military Review, 100(4), 67-82. https://doi.org/10.1016/j.milrev.2020.04.005